Aktiviti & Berita

PROGRAM MESRA HARI BERTEMU PELANGGAN KERAJAAN NEGERI PERAK MERIAH DI STADIUM INDERA MULIA

Ipoh, 21 Julai 2025 – Stadium Indera Mulia hari ini menjadi tumpuan warga Perak apabila ribuan pengunjung hadir sempena Program Mesra Hari Bertemu Pelanggan Kerajaan Negeri Perak yang berlangsung dengan penuh semangat keterbukaan dan semangat perkhidmatan rakyat.

Program anjuran Kerajaan Negeri Perak ini telah dirasmikan oleh YAB Menteri Besar Perak, dan turut dihadiri barisan Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) serta pegawai-pegawai kanan jabatan dan agensi kerajaan negeri.

Yang turut hadir sama memberikan komitmen terhadap aspirasi rakyat ialah YBhg. Tuan Zamakhshari bin Hanipah, Datuk Bandar Ipoh yang turun padang sendiri bagi meninjau serta menyantuni warga kota Ipoh. Beliau mengambil peluang ini untuk mendengar sendiri permasalahan dan cadangan daripada penduduk serta memberi maklum balas secara langsung kepada mereka.

Menurut Tuan Zamakhshari, pendekatan mesra rakyat seperti ini sangat signifikan dalam usaha memperkukuhkan hubungan antara pihak berkuasa tempatan dan komuniti bandar.

“Program seperti ini membuktikan bahawa kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan sentiasa membuka ruang komunikasi dua hala. Ia menjadi platform terbaik untuk kita meneliti isu setempat dan memberi penyelesaian yang lebih holistik kepada warga bandaraya,” jelas beliau ketika ditemui selepas sesi libat urus bersama pengunjung.

Majllis Bandaraya Ipoh pada masa yang sama telah menerima aduan, maklumbalas dan cadangan seperti aduan salah guna tapak premis, jalan rosak, cadangan permohonan bonggol jalan, dan sistem paparitan baharu di kawasan pentadbiran Majlis Bandaraya Ipoh.

Program ini turut dimeriahkan dengan pameran perkhidmatan jabatan dan agensi kerajaan, sesi dialog bersama pemimpin, kaunter aduan, pemeriksaan kesihatan, serta pelbagai aktiviti komuniti yang mesra keluarga.

Inisiatif Hari Bertemu Pelanggan ini dilihat sebagai antara pendekatan proaktif Kerajaan Negeri Perak dalam memperkukuh budaya integriti, ketelusan, dan penyampaian perkhidmatan awam yang lebih efisien dan inklusif kepada rakyat.

519393848 1130027569149762 8662979218071930410 N
519707194 1130027652483087 5041318341324339439 N
519949987 1130027795816406 6979661827548748275 N
520180703 1130027635816422 9223077697308213819 N
520229869 1130027582483094 8499894702736648182 N
520310783 1130027979149721 1977638872130529985 N
520327175 1130027935816392 6568106356873993604 N
520345259 1130027785816407 6296377456997598072 N
520493518 1130027725816413 4320099285059129303 N
520598685 1130027915816394 7718084564762779791 N
520828910 1130027832483069 3440206670169398780 N
520828914 1130027722483080 4094446728913418437 N
521661104 1130027852483067 35390468817216341 N
mbir

Layari MBI Portal Radio  dan MBI Radio Facebook untuk info segmen DJ
ipohse
  • Majlis Bandaraya Ipoh, Jalan Sultan Abdul Jalil, Greentown 30450, Ipoh Perak Darul Ridzuan
  • 05-208 3333
  • 05-253 7396 / 05-208 3530
  • mbi[at]mbi[dot]gov[dot]my
Hakcipta Terpelihara © 2023 Majlis Bandaraya Ipoh (MBI). Sesuai dipapar menggunakan IE versi 9 & ke atas, Mozilla Firefox versi 6.0 ke atas dan Google Chrome 13.0 ke atas dengan resolusi 1024 x 768 ke atas. Kemaskini : 22/07/2025.
  • Jumlah Pelawat 5815569